VÄLKOMMEN FEST

i Korskyrkan

Lördagen den 22 oktober kl. 16:30

Vi säger välkommen till Magnus och Sandra Lindeman och får också välkomna varandra tillbaka.

Om man inte varit i kyrkan på länge eller om man har vanan att komma ofta är man lika välkommen att lära känna vårt nya pastorspar Magnus och Sandra på ett lättsamt sätt denna kväll.

Kvällen gör vi tillsammans!

Vill du bidra med tal, sång, spex eller lek, hör av dig till Frida.
Vill du bidra på annat sätt, kanske genom att baka paj, servera, städa eller diska går det också bra att kontakta Frida.

frida@veiback.se

Varmt välkommen!

Hälsar festkommittén Frida Veibäck, Liv Nyberg och Sofia Höglund

Församlingen bjuder på festen och du är välkommen oavsett om du formellt är medlem eller ej.

Det kommer att finnas möjlighet att skänka en frivillig avgift under kvällen för att täcka omkostnaderna.

MENY

Hembakade pajer,

Kycklingspett och sallad

Korv kommer att finnas för barnen

Kaffe och kladdkaka

16.30 Mat och mingel med utgångspunkt i församlingsvåningen
Gående bord.

Välkommen att slå dig ner vid en ledig plats, hälsa på någon du inte träffat på länge och mingla sedan vidare om du vill. Barnbord kommer finnas.

Eftersom våra lokaler är lite begränsade efter översvämningen på Pärlan så tänker vi oss att vi får ha flexibel placering och även använda ståbord.

Hoppas vi blir många så att vi får ta till andra våningsplan också!

17.30 Välkomna till kyrksalen
Festprogrammet kommer att inledas med en andakt.

Sedan kommer vi under festliga former presentera pastorsparet för församlingen och församlingen för pastorsparet.

Välkommen att bidra till programmet med lek, tal, spex, sång, dans eller kanske något helt oväntat?

19.15 Kaffe och kaka
Äntligen efterrätt!

20.00 Lovsång i kyrksalen
Vi fortsätter kvällen inför Herren i lovsång.